Fitvit.cz » Aerobní aktivity » Běh na místě

Běh na místě

Klasický běh zná každý, ale poklus na místě může být seriozní cvičení pro ty, kteří nemají čas na běžnou aerobní aktivitu či nemají vybavení potřebné pro sport. K běhu na místě, který lze realizovat i doma v pokoji, nejsou potřeba dokonce ani boty. Co více si přát od tak jednoduché aerobní aktivity, která pomůže se zvyšováním kondice a spalováním tuku.

Ideální je běh na místě zařadit do svého programu po posilovacím cvičení, kdy nastává nejlepší doba na spalování tuku. Vhodné je provádět aktivitu na povrchu, který není extrémně tvrdý, jako kupříkladu betonová podlaha. Ačkoliv boty nejsou bezpodmínečně potřebné, pro zpevnění nohy a tlumení nárazů na podlaze je vhodné používat sportovní běžeckou obuv.

Pro poklus na místě platí stejné zásady jako při klasickém běhu. Zvedání nohou a střídání práce rukama, kdy při pohybu pravé nohy nahoru jde levá ruka dopředu a naopak. Frekvence dle trénovanosti. Nohy se dotýkají podlahy na špičce. Pozor na přetížení achilovky. Citliví jedinci mohou cítit napětí. Doporučuje se nevynechávat strečink a naslouchat signálům těla před případným zraněním. Při bolestech, které nejsou způsobeny namožením (svalová horečka), raději pohyb, při kterém cítíte bolest šlachy či svalu, vynechat, případně se poradit s lékařem, jestli se nejedná o zranění.

Pro spalování tuku je dobré provádět aktivitu alespoň dvacet minut po provedeném posilovacím tréninku. Při běhání na místě lze střídat různé frekvence pohybu a lze je zvyšovat a snižovat, kdy zrychlení může být okolo jedné minuty a poté po dobu dvou až tří minut intenzitu snížíme. Zkuste pro zpestření pohybu vložit mezi intervaly běhu na místě pár sérií zkracovaček. Procvičíte oblast břicha a změníte stereotyp pohybu, který se poté nebude zdát tak dlouhý a nudný.

Pakliže s cvičením začínáte a nejste stále v kondici, jakou si představujete, lze úspěšně spojit cvičení s vlastní váhou těla a běh na místě a získáte komplexní trénink zaměřený i na růst a zpevnění svalové hmoty i na zlepšení kondice a kardiovaskulárního systému.

Tato aerobní aktivita dokazuje, že způsobů jak aktivně ovlivňovat svoji kondici je bezpočet. Žádné pravidlo není tak stoprocentní, abyste si ho nemohli změnit ke své potřebě. Vždyť i ti nejlepší vymýšlejí nové postupy, které fungují a jsou nejvíce účinné právě pro jejich tvůrce, protože berou v potaz jejich osobní individuální potřebu, kterou vtiskli do svých pravidel. Nebojte se proto uzpůsobit svůj trénink a aerobní aktivity svým potřebám a individualitě a slepě nekopírujte postupy jiných. Vezměte si z nich pouze to nejlepší, co lze uplatnit pro své cíle.

Běh na místě je alternativní pohyb, který lze využít kdykoliv, kdy nelze jít ven a běhat v přírodě či nasednout na kolo a vydat se na svou oblíbenou cestu či využívat jinou dostupnou aerobní aktivitu, ať již z důvodu nedostatku času či nevhodného prostředí venku. Každopádně je tato aktivita lepší, nežli neprovádět žádnou a nechat tělo chátrat.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Cvičit lze i bez činek

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt