Fitvit.cz » Cvičení » Jak najít rovnováhu a udržovat ji

Jak najít rovnováhu a udržovat ji

Pro normálního člověka je nesmysl budovat kupu svalů a ani to není reálné. Pro většinu je dostačující se zbavit nadbytečného tuku a vybudovat několik málo kilogramů nových svalů. To je reálná cesta, reálné výsledky a hlavně jednoduché udržování bez vysokých nákladů.

Nejvýhodnější je, pokud si můžeme říci „Nalezl jsem rovnováhu a už o nic usilovat nebudu a nemusím. Stačí mně udržovat současný stav.“

Svaly

Jsou různé extrémy, které jsou nereálné ať už z časového, finančního nebo genetického důvodu. Opravdu stačí několik málo kilogramů navíc, které zabezpečí zpevnění postavy a pěkné tvary. Není potřeba se 7 dní v týdnu a 12 měsíců v roce trápit v posilovně, i když na druhou stranu pohyb nám prospívá. Bohatě postačí 3 – 4 x týdně po půl hodině, klidně i pouze s váhou vlastního těla.

Viditelný six pack

K viditelným břišním svalům není potřeba velká svalová hmota. Stačí se zbavit přebytečného tuku. Své břišní svaly tak mohou spatřit všichni, bez ohledu na to, kolik mají svalů a kolik váží. Pro udržení jejich viditelnosti není potřeba nějak extrémně dlouze cvičit. Stačí změnit životní styl a stravovací návyky, přičemž není pravda, že když si občas dám čokoládu, břišní svaly se ztratí. Pokud dodržíme pravidlo příjem, výdej, pak se břišní svaly neztrácí pod vrstvou tuku. Ovšem nesmí se to s takovými potravinami přehnat

Celková pohoda

Tohle je asi jeden z největších benefitů, když najdeme rovnováhu. Všechno jde samo a navíc jsme spokojení s postavou, což se pak přenáší i do osobního života.

Extrémy už mě škodí

Najít rovnováhu a udržovat ji je důležité i z jiného hlediska. Přijde totiž doba, kdy už nám nebudou prospívat tvrdé a dlouhé tréninky. Věk nejde zastavit, ale správným a přiměřeným cvičením se jde udržet v dobré formě. A pokud nemusíme spalovat hodně tuku a těžce se dostávat do formy, pak nedostáváme tělo do extrémních výkonů, při kterých se můžeme přetrénovat, ale i zranit.

Jde to jednoduše udržet

Každý ví, že udržet formu je jednodušší, než stále spalovat přebytečný tuk a potom znovu nabírat. A to stále dokola. Přitom udržovat stávající stav je prakticky nejednodušší a nejlevnější řešení.

Můžu jíst v přiměřeném množství všechno

Není pravdou, že ve fitness nemůžu jíst co chci. Jen musí každý znát množství, které mu nedělá problém.

Ekonomicky je to velmi výhodné

Není potřeba brát velké dávky proteinů, abych udržel přiměřené množství svalové hmoty. A jelikož nespaluji ani přebytečný tuk, nemusím jíst speciální produkty a nemusím jíst mnoho proteinů na ochranu stávající svalové hmoty, když provádím tréninky zaměřené na spalování kalorií. Za rozumné peníze je možné cvičit a udržovat si velmi dobrou formu po celý rok.

Nebolí mě záda a klouby

Když se cvičí správně, pak téměř nebolí záda a klouby, pokud se k nim chováme dobře. To znamená především omezit aktivity, při kterých dochází k nárazům, namáháním a zvýšenému opotřebení. Pokud to jde, vyhýbáme se velkým zátěžím při cvičení. Při používání středních vah jdou vybudovat dostatečné velké svaly pro všechny, kteří mají zájem o pěknou atletickou postavu. Naopak při používání velkých zátěží přesahují 100 a více kg vede dříve či později k opotřebení a následně bolestem. Každý si musí říci, zdali mu to riziko stojí za to.

Časově nenáročné

Udržování formy je časově nenáročné. 3 x týdně po půl hodině může cvičit prakticky každý a výhody které za to dostáváme, jsou takříkajíc k nezaplacení. K tomu snad není už co dodávat.

Pro někoho to může vypadat, že zde neexistuje cíl, což je základní podmínkou pro zlepšení. Jenže co když je zde cílem cesta. Nezáleží na svalových objemech ani na velikosti zátěže při cvičení. Mnozí si myslí, že je to důležité, ale není. Důležité je něco zcela jiného. Absolutní harmonie mezi spokojeností s postavou, dobrá fyzická kondice a udržování těla v co nejlepším stavu do co nejvyššího věku. Není to ta nejlepší věc na fitness? Ano je. Nyní s minimální námahou a s minimální cenou si můžeme užívat tu pohodu, kdy nemusíme hubnout, přibírat, mít výkyvy ve stravě a provádět dlouhé tréninky.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Nejjednodušší způsob hubnutí

» Podíl účinnosti na hubnutí

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt