Fitvit.cz » Cvičení » Podíl účinnosti na hubnutí

Podíl účinnosti na hubnutí

Jak moc jsou účinné jednotlivé vlivy na hubnutí? Opravdu jsou spalovače tak zázračné? A jaký vliv na hubnutí má cvičení a strava. Stačí se podívat, jak chaoticky se někteří lidé chovají a co všechno jsou schopni udělat při hubnutí. Bohužel dost často dělají dost věcí špatně. Přitom se stačí před hubnutím s problematikou seznámit a každý by dokázal prakticky sám, bez pomoci a zdarma, dost velké věci.

Při hubnutí můžeme tyto vlivy rozdělit do čtyř základních skupin. Jsou to strava, pohyb, doplňky stravy a pomůcky pro cvičení.

Strava patří ke stěžejním vlivům, které působí na hubnutí. Bez úpravy stravy se prakticky nejde pohnout z místa. Upravit je nutné zejména příjem tuků a jednoduchých sacharidů. Obě složky mají nejvyšší podíl na vznik nadváhy. Stačí tedy o něco zredukovat jejich příjem, nastavit dobře příjem proteinů a dosáhnout mírného kalorického deficitu a potom je poměrně jednoduché zbavit se přebytečného tuku.

Další výrazný vliv má pohyb. Někdo se snaží hubnout bez pohybu, ale není to úplně nejlepší nápad. Má to jeden hlavní důvod. Pokud chceme postavu vytvarovat, potřebujeme získat alespoň malé množství svalové hmoty a ta nejde získat ničím jiným, než pohybovou aktivitou. Ne nadarmo se říká, že nejlepší kombinací je posilovací trénink doplněný aerobní aktivitou a úpravou stravy a úspěch je téměř vždy zaručen. Pokud nechceme cvičit nebo posilovat, pak pro splnění podmínky pohybu bychom měli alespoň hodně chodit.

Dostáváme se k pomůckám určeným pro cvičení. Nejsou úplně nutné, ale pokud chceme cvičení provádět ve větší intenzitě a s vyššími váhami, pak bychom měli používat opasek pro cvičení, rukavice, trhačky nebo zpevňující triko umožnující bezpečněji používat vyšší zátěže, případně další pomůcky. Když se pomůcky dobře používají, mohou pomoci chránit oblast středu těla, zpevnit zápěstí nebo úchop a to vše nám pomůže zefektivnit cvičení. To znamená nejen více svalů, ale také rychlejší hubnutí díky rychlejšímu bazálnímu metabolismu, který se zrychluje díky aktivní svalové hmotě. Získáme tím také lepší tvary postavy, protože jedině nové svaly dokáží dát postavě lepší vzhled.

Poslední skupinu tvoří doplňky stravy, v případě hubnutí to jsou spalovače tuků. Měli bychom o nich uvažovat až v případě, že splníme všechny ostatní podmínky, které nám umožní spalovat tuk. Nefungují v případě, kdy je užíváme, ale neupravíme stravu ani nezařazujeme pohyb. Pozor je nutné dát na dávkování. Neplatí zde, že čím více spalovače si vezmu, tím více budu spalovat tuků. Naopak vysoké dávky mohou být i nebezpečné z důvodu předávkování a pak hrozí i poškození organismu. Předávkovat je možné jak kofein, tak i extrakt ze zeleného čaje. V dalších případech je vysoké dávkování minimálně vyhazování peněz, ale často může také způsobit potíže nebo ohrozit naše zdraví. Proto je potřeba být při zařazení spalovačů opatrný a nasazovat je po malých dávkách a postupně. Ačkoliv je prodejci často vychvalován výrazný efekt, ve skutečnosti mají spalovače ze zmíněných vlivů nejmenší podíl na úspěšném hubnutí. Jde spíše o malou pomoc, která o něco urychlí spálení tuků, ale nemá rozhodující podíl účinnosti. Tím je zejména strava, pravidelný pohyb a dosažení mírného kalorického deficitu. Jednotlivé vlivy z osobních zkušeností by vypadaly asi následovně.

Úprava stravy 50 % a více
Pravidelný pohyb 30 – 35 %
Pomůcky, které umožní cvičit intenzivněji a s vyššími váhami 5 - 10 %
Spalovače tuků 5 – 10 % (spíše méně)

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Úbytek 10 cm v pase

» Nejjednodušší způsob hubnutí

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt