Fitvit.cz » Aerobní aktivity » Jak spálit více tuků při kardiu

Jak spálit více tuků při kardiu

Možná provádíme aerobní aktivitu, jako je například běh nebo jízda na kole, na určité tepové frekvenci po celou dobu jejího vykonávání. Dříve to tak bylo běžné, ale možná bychom mohli dosáhnout i lepších výsledku zařazením nepatrné změny.

Do tréninku zaměřeného na aerobní činnost zařadíme několikrát zrychlení až ke 100 %. Díky tomu jsme schopni za stejnou dobu spotřebovat více energie. Dokonce i po tréninku jsme pak schopni spalovat další energii navíc. Pokud se nám tedy nedaří spalovat dostatek energie a tím ztrácet tuk, možná bude stačit vložit několikrát za trvání aerobní aktivity sprint a povzbudit tak naše tělo ke spalování tuků.

Abychom tělo donutili spalovat tuky, měli bychom nejprve vyprázdnit glykogenové zásoby. Takové momenty jsou prakticky dva. První je ráno, kdy je hladina cukru na nočním hladovění na nízké úrovni a potom je další vhodná doba po posilovacím tréninku, který vyčerpá zásobu glykogenu a následnou aerobní aktivitou spalujeme z větší části tuk.

Poslední krok je být v mírném kalorickém deficitu. Není možné spalovat tuk, pokud máme k dispozici nadbytek energie po naše tělo. V tom případě nemá žádný důvod spalovat tuk v podkoží jako zdroj energie. Spalování tuků podpoří i svalová hmota, kterou se snažíme budovat. Při snaze spalovat tuk musíme svalovou hmotu chránit vyšší příjmem proteinů.

Aerobní aktivita je nejlepším způsobem, jak nastartovat metabolismus a začít spalovat tuk. Vykonávání aerobní aktivity v různém tempu od pomalejšího až po maximální, pokud nám to naše schopnosti dovolí, však bude efektivnější, než provádění rovnoměrně vykonávané aktivity po celou dobu tréninku.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Když už nejde hubnout, pomůže známý trik

» Ubrat kalorie za týden

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt