Fitvit.cz » Fitness tipy » Ubrat kalorie za týden

Ubrat kalorie za týden

Kdo chce zhubnout, musí mít kalorický deficit. To znamená, že jeho kalorický výdej musí být větší než příjem. Dosáhnout ho lze buď redukcí příjmu jídla nebo objemnější pohybovou aktivitou a nejlepším způsobem je kombinace obou způsobů. Navíc je výhodnější, když budeme kalorický deficit dodržovat za celý týden a ne každý konkrétní den. To znamená, že některé dny můžeme jíst i více a udržet tak metabolismus rychlejší.

Abychom mohli co nejjednodušeji spalovat tuky, musíme chránit svalovou hmotu. K ochraně svalové hmoty pak potřebujeme přijímat více proteinů, což jsou bílkoviny obsažené například v masu, mléčných výrobcích, vejcích, rybách, v rostlinných produktech, případně v proteinových koncentrátech, kde zejména syrovátkové proteiny jsou velmi prospěšné jak při budování svalů, tak i pro potlačení hladu a díky ochraně svalů pomohou i se spalováním tuků. Nejčastěji se pro toto období doporučuje navýšit podíl proteinů na 2 g na kg hmotnosti.

Při hubnutí se mnoho lidí snaží řídit jakýmsi matematickým modelem, kdy každý den dodržují příjem určitého množství jídla a doufají, že to bude fungovat stále. Jenže často nefunguje. Lidské tělo se totiž umí velmi rychle přizpůsobovat dané situaci a když mu přidáme energii, tak se snaží nabrat energetickou zásobu ve formě tuku a pokud kalorie ubereme, pak se za poměrně rychlou dobu bude snažit chránit své zásoby tak, že zpomalí svůj metabolismus a díky tomu chrání energii na horší časy a tuky se nám proto nedaří spalovat tak jednoduše.

Tento mechanismus lze oddálit tak, že budeme tělo udržovat v nejistotě. Za týden budeme stále v kalorickém deficitu, ale v některých dnech se omezíme v jídle více a potom se v těchto dnech budeme snažit spálit co nejvíce tuků. To znamená, že například 4 dny budeme držet kalorický deficit a 3 dny přidáme kalorie tak, aby tělo nenabíralo nový tuk, ale zároveň byl příjem takový, aby tělo zrychlilo svůj metabolismus a připravili jsme se na další týden, kdy opět snížíme kalorie do deficitu. Různým kalorickým příjmem v jednom týdnu nezpomalíme tak metabolismus a můžeme spalovat tuk mnohem delší dobu, než kdybychom jednotvárně drželi kalorický příjem ve stejné výši po celou dobu hubnutí.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Spánkový bonus pro svaly i hubnutí

» Kalorie z tuků, sacharidů a bílkovin

» Problém se sacharidy

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt