Fitvit.cz » Doplňky stravy » Quercetin pro výkonnost i hubnutí

Quercetin pro výkonnost i hubnutí

Co mají společného jablka, meruňky, borůvky, rajčata, cibule, rybíz, švestky, třešně, hroznové víno, jahody nebo zelený čaj? Obsahují bioflavonoid quercetin, což je velmi silný antioxidant, který má dle vědců další příznivé účinky, jenž mohou ovlivnit regeneraci, sportovní výkonnost a také vzhled našeho těla. Měl by působit také protizánětlivě a protialergicky, chránit pokožku a oči.

Quercetin se prodává také jako doplněk stravy. Lze ho nalézt například v přípravcích podporujících spalování tuků. Vědci se domnívají, že quercetin působí na látku, která podporuje odbourávání tuku. Jde o aktivaci látky zvané Adiponectin. A jelikož je boj s přebytečnými kilogramy problém mnoha lidí, hodí se každá drobnost, která by mohla s tímto problémem pomoci. Samozřejmě, že základem musí být pravidelná pohybová aktivita, nižší energetický příjem než výdej a teprve po těchto dvou základních požadavcích, potřebných na regulaci přebytečných kilogramů, můžeme uvažovat o suplementech. Výhodou quercetinu však je, že ho obsahují i potraviny, které běžně konzumujeme. Jablko, drobné ovoce, rajčata i cibuli bychom měli z tohoto důvodu zařazovat do svých jídelníčků pravidelně.

Sportovce bude jistě zajímat nejvíce, jak může quercetin pomoci při zvyšování výkonnosti. Kromě již zmíněného antioxidačního působení, které může ovlivnit dobu regenerace, má tato látka schopnost rozšiřovat cévy. Vědci předpokládají, že na tuto schopnost působí zablokování enzymu, který právě způsobuje stahování cév. Vědci dokonce předpokládají, že by tato schopnost mohla snižovat krevní tlak, což se potvrdilo u jedné vědecké studie.

Pokud se však vrátíme k podpoře sportovního výkonu, znamená rozšíření cév zejména přísun více krve a tím i živin do svalů, což znamená lepší regeneraci, růst svalů a posléze i lepší výkony v tréninku. Zde se poté nabízí spolupráce s látkami zvyšující množství oxidu dusnatého, jako jsou například arginin, citrulin nebo pycnogenol. Quercetin pak dle studií dokonce umí dostat z těla více energie při aktivitě, což se díky této látce děje přímo v buněčných mitochondriích. Ve spolupráci s vitamínem C má údajně protivirové účinky, což se hodí v období chřipek, ale také při intenzivním tréninku, kdy potřebujeme tělo chránit proti volným radikálům a riziko nachlazení se v tomto období také zvyšuje.

Podle těchto informací by se měl každý snažit, aby měl v jídelníčku zdroj, který obsahuje quercetin. Může to být ve formě ovoce a zeleniny, doplňku stravy nebo kombinací obou možností. Tím by ještě více stoupl význam příjmu čerstvého ovoce a zeleniny, díky kterým dodáváme do těla důležité a prospěšné látky. Aby mohl sportovec zlepšovat své výkony, je jeho cílem zejména cvičit pravidelně a intenzivně, k čemuž potřebujeme rychle regenerovat, posílit imunitu a omezit únavu. Správná strava s podílem látek, jako je například quercetin a některé další složky stravy, jako např. vitamíny, minerály, proteiny atd., mohou v tomto směru pomoci.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Suplementy pro rychlost a sílu

» Kreatin pomáhá zvýšit výkonnost

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt