Fitvit.cz » Strava » Spánkový bonus pro svaly i hubnutí

Spánkový bonus pro svaly i hubnutí

Co ještě udělat, aby tělo fungovalo optimálně? Musíme cvičit, správně jíst, dostatečně spát. Existuje zde ale jeden faktor, který nám může pomoci jak s regenerací, růstem svalů, ale dokonce i s efektivnějším hubnutím.

V těle máme různé hormony, které pracují na regeneraci, růstu svalů, ale třeba když děláme něco špatně, můžeme mít třeba více hlad nebo se nám svaly odbourávají a používají se na energetické potřeby těla. Vždy má něco příčinu a musíme za to nést i důsledky. Z toho důvodu někdy nemůžeme zhubnout nebo se nám zastaví svalový růst nebo nám přibývá podkožní tuk. Vše má své příčiny.

Jedním velkým nešvarem je nedostatek spánku. Ono se to dá nějak přemoci a lidé pak jako pomocníka berou například kofein, aby se udrželi svěží. Jenže to má opět výše zmíněné negativní vlivy. Pokud tedy chceme zlepšit jak regeneraci, růst svalů i hubnutí, pak je dostatek spánku tím základním, co můžeme pro své tělo udělat. Kdo chce opravdu hubnout desítky kilogramů, pak by si měl nejprve najít čas na pravidelný spánek 7 – 8 hodin denně. Teprve potom se můžeme pustit do úspěšného hubnutí.

A teď ten bonus. Víte že růstový hormon se nejlépe uvolňuje ve spánku a po cvičení? Abychom efekt uvolnění maximalizovali ve spánku, měli bychom večer snížit množství sacharidů ve stravě. Více sacharidů totiž zvyšuje hladinu inzulínu a naopak snižuje hladinu růstového hormonu.

To je jeden z důvodů, proč bychom ve fitness, a obecně pro lepší chod organismu, měli večer přijímat spíše proteiny a zdravé tuky a téměř žádné sacharidy nebo pouze komplexní ze zeleniny. První hodinu po usnutí je totiž vylučování růstového hormonu nejvyšší a jelikož působí na rychlejší spalování tuků, růst svalů a regeneraci, pak je jasné, že z takové výhody budeme profitovat.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Ovoce před tréninkem?

» Proč druhá večeře

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt