Fitvit.cz » Strava » Proč druhá večeře

Proč druhá večeře

Tělo stále bojuje mezi odbouráváním a budováním svalové hmoty. Je prakticky jedno, zdali se snažíme budovat novou svalovou hmotu nebo hubnout, případně udržovat stávající svaly. Vždy dochází buď k odbourávání nebo výstavbě svalů. Z toho důvodu se kulturisté snaží, aby ta katabolická fáze nepřevýšila fázi anabolickou. A protože jim to funguje, naučili se to od nich i ostatní sportovci. Jde jednoduše o to, že nesmíme nechat tělo příliš dlouhou dobu bez aminokyselin.

Tou dobou je 8 hodin spánku, kdy dochází k postupnému ubývání sacharidů a proteinů, případně tuků, které jsou k dispozici jako energie pro tělo. A jelikož je potom pro tělo nejjednodušší použít vlastní svaly pro potřebu energie, konzumuje se proteinové jídlo s obsahem pomalu uvolňujícího kaseinu. Ten se dokáže vstřebávat mnohem pomaleji, než proteiny ze syrovátky. A tím lze úspěšně oddálit stav, kdy tělo použije vlastní svaly jako energetický zdroj.

Když si vezmeme, jak těžkou práci musíme vykonat, abychom svaly vybudovali, pak je pro většinu lidí černou můrou, když se jim těžko vybudované svaly během 8 hodin spánku opět odbourají. Řešením je právě tzv. druhá večeře, kdy se bere pouze proteinový zdroj bez sacharidů a s případně malým množstvím zdravých tuků, například z některých ořechů nebo semen.

Jde o jednoduchý způsob jak ochránit svaly, a tím si za prvé ušetřit práci se stále opakujícím se procesem budování a potom ve spánku odbourávání svalové hmoty vlivem nedostatku energie a za druhé tím zrychlíme dobu, kdy potřebujeme vybudovat co možná nejčistší svalovou hmotu bez zbytečného tuku navíc. Navíc více proteinů nám zabezpečí větší odolnost vůči hladu a působí proti katabolickému hormonu kortizolu, který má vliv na odbourávání svalů a zpomaluje regeneraci.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Změna znamená růst

» 3 tipy, které podpoří růst svalů

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt