Fitvit.cz » Cvičení » Úplný rozsah pohybu

Úplný rozsah pohybu

Vždy hledáme způsoby, jak zefektivnit náš trénink. A tak zkoušíme nejrůznější plány, přebíráme tréninky z internetu a nebo dokonce od profesionálních kulturistů v domnění, že teď jsem na to konečně přišel. Řešení je ale často tak jednoduché, které nás nestojí prakticky nic navíc. Jde o techniku a plný rozsah pohybu.

Pokud neusilujeme o nějakou soutěž nebo speciální výkon, pak metody, které využívají porušení techniky a provádění nekompletních opakování, nepotřebujeme. Případně je potřebujeme jen v minimálním množství. Zvyšují riziko zranění a jsou určeny spíše pro úzký okruh sportovců, kteří potřebují neustále více síly nebo více svalů. Většina lidí to ale nepotřebuje. Chtějí jen zpevnit postavu a spálit přebytečný tuk. A k tomu stačí jen dobrá technika a plný rozsah pohybu.

Někdy je potřeba nebrat úplný pohyb pohybu doslova. Jsou totiž výjimky, jako např. dřep, kdy se považuje kompletní opakování pokud stehno dosáhne polohy alespoň do rovnoběžné polohy vůči zemi. Hluboké dřepy, kdy zadní strana stehen klesne až na lýtka, můžeme provádět bez zátěže, případně s mnohem menší zátěží, než kterou používáme v běžných opakováních. Pozor je potřeba dávat i při práci s jednoručkami, např. při rozpažování, kdy se při pohybu za určitou mez může poškodit ramenní kloub, takže v tomto případě je potřeba dát pozor při spouštění činek a nedovolit pokles do nepřirozené polohy, kdy už dochází k poškození kloubu, vazů nebo svalových vláken.

Pro co nejlepší rozvoj postavy se stačí zaměřit na základní cviky a vykonávat je správně. Jsou to cviky jako tlaky vleže nebo vestoje, dřepy, mrtvé tahy, přítahy v předklonu, shyby. Prostě to jsou cviky, které dovolí používat větší zátěž než izolované cviky, zatěžují větší části těla a pomocí správné techniky umí nejlépe rozvíjet svalové partie. Společně s dokonalou regenerací a dobře sestaveným jídelníčkem je to nejefektivnější cesta, jak vybudovat pěknou naturální postavu.

Plný rozsah pohybu a správná technika je více než těžká váha, kterou nezvládáme. Cvičení v plném rozsahu pohybu vytváří funkční a lépe vypadající svaly než cvičení s neúplnými opakováními a se špatnou technikou, která je často způsobena příliš velkou zátěží na čince nebo na stroji. Musíme si uvědomit, že většinu opakování v tréninku je potřeba provádět v úplném rozsahu pohybu a teprve v případě potřeby a v omezeném množství se používají techniky, které povolují neúplná opakování nebo oklamání pomocí špatné techniky, které se nazývá cheating.

Až v případě, kdy je potřeba překonat stagnaci, zlepšit sílu nebo překonat mrtvý bod při zvedání činky si můžeme pomoci intenzifikačními metodami, jako např. Neúplné opakování, kdy se využívá větší síly v horní části pohybu opakování. Základem cvičení pro budování těla, svalů, ale i při hubnutí, musí vycházet z úplného rozsahu pohybu a správné techniky, kdy dochází k úplnému protažení svalu a následně k jeho maximálnímu smrštění.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Osvojte si tajemství kulturistiky

» Změna znamená růst

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt