Fitvit.cz » Vitamíny » Vitamín C pro podporu výkonu

Vitamín C pro podporu výkonu

Jak hodně je vitamín C pro nás důležitý? Ačkoliv prospěšnost vitamínu C je známá a všichni o ní vědí, jen málokoho zajímá, zdali máme vitamínu C dostatek a jestli nám může pomoci při cvičení. Už víme, že vitamín C patří mezi nejsilnější antioxidanty. A právě jeho antioxidační vlastnosti nám mohou pomoci v tréninku.

Pro podporu výkonnosti se sportovci často snaží navýšit hladinu NO (oxid dusnatý) v těle. Vitamín C svými antioxidačními vlastnostmi chrání NO a tím působí na naší výkonnost. Můžeme tak přivést více živin do svalů a s tím i stoupne výdrž svalů, což znamená více opakování, intenzity a to může vést k růstu svalové hmoty.

Často se také stává, že trénink je náročný a někdy můžeme pociťovat větší náchylnost k nachlazení. Může to být způsobeno nedostatkem vitamínu C. Je už také známo, že náročným tréninkem může potřeba vitamínu C vzrůst. Potíž je, že vitamín C nelze v těle ukládat do zásoby a tak se přebytek vyloučí z těla. Proto je výhodnější ho brát v menších dávkách několikrát denně, nejlépe ve formě ovoce a zeleniny. Ani to však někdy nemusí stačit a tak se někdy hodí i doplňky stravy.

Dalším problémem může být skutečný podíl vitamínu C v potravinách. Čím déle se potraviny skladují, tím méně v nich může být vitamínu C. a tak se může stát, že ačkoliv jsme si mysleli, že prostřednictvím stravy jme doplnili dost vitamínu C, ve skutečnosti to může být o mnoho méně. Podíl vitamínu C pak může v potravinách snižovat nepřirozené dozrávání ovoce a zeleniny bez slunečního svitu nebo působením chemikálií v zemědělství. Z toho důvodu může být neoptimálnější kombinovat jak přirozené zdroje, tak i doplňky stravy.

Vitamín C potřebujeme zejména pro regeneraci, produkci kolagenu, antioxidační činnost a mnoho dalších funkcí. Pro podporu okamžitého výkonu se zdá, že působením na NO se zvýší naše výkonnost. Současná doporučená denní dávka je 80 mg vitamínu C. Pro sportovce se často doporučuje 500 - 1000 mg, přičemž to může být nárazově i více. Záleží na intenzitě tréninku a aktuální potřebě. Každopádně je vhodné sledovat, kolik vitamínu C za den přijímáme a zároveň sledovat, jaké na nás má účinky, abychom mohli podávat co nejlepší výsledky.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Nejjednodušší způsob hubnutí

» Proč je hlad nebezpečný

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt