Fitvit.cz » Strava » Proč je hlad nebezpečný

Proč je hlad nebezpečný

Ne že by občas nebylo vhodné jíst méně a mít občas hlad, ale pokud budeme mít hlad příliš často, může to mít dokonce opačný efekt, než jsme zamýšleli. Přitom pokud se rozhodneme hubnout, nemusíme mít hlad prakticky nikdy. Pomoci nám k tomu mohou potraviny, které díky vláknině zasytí tak, že nebudeme mít pocit hladu až do dalšího jídla.

Umí to některé ovoce, zelenina s vysokým podílem vody, celozrnné potraviny a pocit sytosti dokážou zlepšit i proteiny, paradoxně podle výzkumů ty rychleji vstřebatelné, jako je syrovátka. A pochopitelně nás dokonale zasytí tuky, v tomto případě to jsou zejména tzv. zdravé tuky. Obsahují je třeba semena nebo ořechy.

Co se stane, když budeme málo jíst v domnění, že budeme hubnout? Samozřejmě budeme mít hlad. To nám začne zpomalovat metabolismus a ten začne šetřit energií. A tak se spalování tuků prakticky zastaví. Naopak si tělo začne brát energii z toho nejcennějšího, co na sobě máme. Ano, je to svalová hmota, která nám přitom pomáhá spalovat kalorie, i když zrovna nic neděláme. Svaly nám totiž zrychlují tzv. bazální metabolismus. Paradoxně tak budeme vypadat ještě hůře než před pokusem hubnout.

Hlad nás potom láká k jedení nezdravých a příliš kalorických potravin. Nezřídka potom podlehneme nezřízenému návalu hladu, kdy jíme ve velkém sladké, tučné a velké porce jídla. Pozor, i jinak zdravé ořechy se při nadměrné konzumaci mohou stát pastí, kdy potom nemůžeme zhubnout. Nesmíme zapomínat, že ořechy jsou koncentrované zdroje nejen příznivých živin a dalších látek, ale také tuků.

Stejně to platí o ovoci, i když to je zdrojem jednoduchých cukrů, zejména fruktózy. Když ho je hodně a navíc v nevhodnou dobu, i po ovoci, pokud máme nadbytek energie, můžeme přibrat tuk. I tak se ale doporučuje alespoň dvakrát za den několik kusů ovoce sníst, protože obsahuje cenné vitamíny, minerály a fytochemikálie. Zcela mimo kontrolu kalorií pak přicházíme, pokud podlehneme rychlému občerstvení, jako jsou zákusky, hamburgery, zmrzliny, popcorn, slané tyčinky, brambůrky atd. Každopádně při hubnutí nemusíme hlad vůbec pociťovat, pokud zvolíme vhodné zdroje potravin.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Závislost na nezdravém jídle

» První krok pro změnu ve stravě

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt