Fitvit.cz » Cvičení » Cvičit, i když není čas

Cvičit, i když není čas

Že je trénink v posilovně užitečný pro rozvoj a udržení aktivní svalové hmoty snad už nikdo nepochybuje. Je potřeba pravidelnost a soustavnost, abychom poznali, kam až jsme schopni dojít ve svalovém rozvoji nebo při hubnutí a vybudování štíhlé postavy bez přebytečného tuku. Občas se ale stane, že nebudeme mít čas. Chybou je trénink vynechávat.

Pokud to nebude pravidlem, pak můžeme profitovat z tréninku, i když nemáme příliš mnoho času. Podle výzkumu se totiž zvyšuje výdej energie po tréninku až na následující tři dny, a to i za předpokladu, že odcvičíme výrazně kratší trénink než v běžném tréninku, který jsme normálně prováděli. Jestliže tedy nemáme čas na svůj 30 nebo 40 minutový trénink, odcvičíme jen to nejnutnější, zkrátíme přestávky mezi sériemi, můžeme využít supersérie nebo další metody umožnující zkrátit cvičení.

Jestliže odcvičíme výrazně kratší trénink, možná nebude tak kvalitní, jako 40 minutový, který bude pravděpodobně výrazně účinnější na budování svalů nebo spalování kalorií, ale rozhodně bude přínosnější, než když trénink zcela vynecháme. Nejhorší je rozhodně nečinnost, protože tím svalstvo postupně ochabuje a navíc nemáme potřebný kalorický výdej.

Je proto důležité plánované sportování provádět i když nemáme dost času. V případě časové nouze si 15 minut na cvičení může najít opravdu téměř každý člověk. Cvičit je možné dokonce i doma pomocí cviků s vahou vlastního těla. Jde jen o to zda chceme opravdu cvičit a tím změnit svou postavu nebo hledáme jen výmluvu, proč to nejde.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Sebevědomí může zpomalit hubnutí

» Trénovat sám a vliv na výkon

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt