Fitvit.cz » Cvičení » Jaká svalová vlákna využít pro růst

Jaká svalová vlákna využít pro růst

Možná nechceme vypadat jako kulturista. Možná se nám nelíbí příliš mnoho svalů na těle a ani nemáme v úmyslu startovat na nějaké soutěži. V koutku duše ale přesto toužíme vypadat o něco lépe, ubrat nějaký ten tuk a být v top formě po celý rok. K tomu ale potřebujeme vybudovat alespoň určité množství svalové hmoty.

Největší potenciál pro růst mají rychlá svalová vlákna. Jsou určená pro využití maximálních vah, pro maximální rychlost a největší výkonnost. Naopak pomalá vlákna se využívají pro dlouhodobější práci a tak je využijeme při běžné činnosti, ale třeba také při vytrvalostních aktivitách. Jejich nevýhodou z pohledu budování postavy je, že nemají tak velký potenciál k růstu. Co z toho plyne?

Pokud chceme budovat svaly, měli bychom se zaměřit více na práci rychlých vláken. Je doporučeno využívat opakování v rozsahu 8 – 10 v sérii a váha by měla být v rozsahu 70 – 85 % našeho maxima. To znamená, že když zvedneme maximálně 100 kg činku s jedním opakováním, pak nejefektivnější váha pro nás bude 70 – 85 kg při 8 – 12 opakováních.

Nebyli bychom ale správní sportovci, kteří usilují o dokonalou postavu, abychom nevyužili i ostatní svalová vlákna. Z toho důvodu i kulturisté střídají lehké a těžké tréninky, kombinují série s nízkým, středním a vysokým počtem opakování. Je to z jednoduchého důvodu. Každý chce vybudovat svaly, přitom mít i sílu a nakonec využít i svalovou vytrvalost a zlepšit svalové detaily. Díky tomu budeme nejen svalnatí, ale budeme mít i sílu a přitom se dokážeme zbavovat přebytečného tuku. Pokud jde ale o nejrychlejší budování svalů, pak nejlepším způsobem je strategie použití rychlých svalových vláken, volit váhu okolo 80 % maxima a počet opakování používat v počtu okolo 10 v sérii.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Úplný rozsah pohybu

» Jak spálit více tuků při kardiu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt