Fitvit.cz » Strava » Kdy se nejvíce ukládá tuk

Kdy se nejvíce ukládá tuk

Při špatném stravování se může tuk ukládat kdykoliv během dne. Pokud se alespoň snažíme o změnu postavy, jsou rizikovější určité části dne. Když ale víme jak na to, můžeme se ukládání tuků zcela vyhnout. Přesto se kvůli ovlivnění hladiny hormonů během dne může ukládání tuků za určitých okolností zrychlit nebo naopak spalování tuků zastavit.

Během dne klesá citlivost na inzulín. Čím pozdější hodina, tím více inzulínu se vyloučí, pokud jíme sacharidy, zejména jednoduché a s vyšším glykemickým indexem. Pokud se tak stane, hrozí vysoké riziko ukládání tuků. Řešením je večer vyloučit co nejvíce sacharidů a zaměřit se zejména na příjem proteinů a menšího množství zdravých tuků. Za bezpečné se večer považují sacharidy ze zeleniny, které obsahují více vlákniny a komplexní sacharidy. Ty nezvyšují hladinu inzulínu a vstřebávají se pomalu.

Nízká hladina inzulínu pomáhá, pokud chceme efektivněji spalovat tuk. K tomu stačí dávat přednost sacharidům s nízkým glykemickým indexem. Zajímavostí je, že ačkoliv lidé, kteří snížili energetický příjem a jedli sacharidy s vyšším glykemickým indexem, byli v hubnutí méně úspěšní než lidé, kteří konzumovali sacharidy s nízkým glykemickým indexem a přitom nesnížili energetický příjem.

K úspěšnému hubnutí pak nahrává ještě jeden faktor. Pokud zejména večer omezíme sacharidy, hned v počáteční fázi spánku povzbudíme vylučování růstového hormonu, který zrychluje spalování tuků. Jak je tedy vidět, nezáleží pouze na redukci energie, ale také na načasování stravy a cílený příjem vhodných sacharidů během dne.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Ovoce před tréninkem?

» Více jídel - méně tuku

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt