Fitvit.cz » Cvičení » Když opravdu nechci cvičit

Když opravdu nechci cvičit

Někomu se opravdu nechce trávit hodiny v posilovně. To je fakt, se kterým se musíme smířit. Jenže se stoupající nadváhou v populaci se nedá dělat nic jiného, než nějaké změny v životním stylu udělat, jinak zanedlouho bude mít s nadbytečnými kilogramy problém drtivá většina obyvatel. To pak bude mít za následek zhoršení stavu těla ve všech směrech. Z toho důvodu je dobré udělat alespoň nějaké nezbytné minimum, kterým předejdeme těmto problémům.

I když se opravdu nechce cvičit, mohli bychom udělat alespoň kompromis, kdy budeme pravidelně několikrát do týdne provádět cviky s vahou vlastního těla. Ono stačí dělat alespoň dva. Jsou to kliky a dřepy, které dokáží procvičit téměř celé tělo. Když k tomu pak přidáme třeba ještě shyby nebo obrácené přitahování, máme cviky, které už opravdu celé tělo procvičí. Přitom stačí 15 minut a uděláme pro své tělo vice v ohledu udržení svalové hmoty, než většina lidí v populaci.

Chodit co nejvíce to jde. To je další jednoduchá podmínka, která je pro většinu lidí splnitelná. Můžeme více chodit na procházky, pokud máme čtyřnohého kamaráda, pak je to ideální způsob, jak navýšit pohyb a zvýšit tak tím výdej energie. Způsobů, jak navýšit chůzi během dne je tolik, že je pouze výmluvou, pokud to neděláme.

Pokud nechceme více cvičit, pak asi největší změny budeme muset udělat ve stravě. Zásadní je snížit podíl jednoduchých sacharidů a nadbytek nasycených a trans tuků na co nejnižší úroveň to jde. V normální řeči to je co nejvíce omezit sušenky, zákusky, dorty, nejrůznější brambůrky, slané krupky, uzeniny, margaríny, tuky, oleje, slazené nápoje, nadbytek plnotučných mléčných produktů atd.. Pozor, i tzv zdravých tuků může být ve stravě nadbytek a když máme nadbytečný kalorický příjem než výdej, tak nebudeme hubnout, ani když v jídelníčku převládají zdravé potraviny.

Když se na to koukneme, tak těch podmínek není mnoho, abychom mohli svou postavu začít měnit k lepšímu. A ještě jedna věc nám může zkazit naše úsilí. Tím je čas, který si musíme najít pro realizování změn. Kdo si stěžuje, že nemá čas, měl by se kouknout, co v ten den dělá a kde by se dalo ušetřit několik minut pro naše tělo. Často zjistíme, že některé činnosti provádíme zbytečně nebo se jim můžeme úplně vyhnout. A najednou zjistíme, že máme každý den 2 hodiny času, kdy můžeme dělat prakticky cokoliv. Je jen na nás, jakou činnost zvolíme. Zda koukání na televizi, hraní hry, chození do restaurace či do kina nebo zdali alespoň několik dnů v týdnu dáme přednost svému tělu a zlepšíme jeho stav po všech stránkách.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Trénovat sám a vliv na výkon

» Cvičit, i když není čas

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt