Fitvit.cz » Cviky » Obrácené přitahování - cvičení doma

Obrácené přitahování - cvičení doma

Některé cviky jsou důležité pro rozvoj jednotlivých partií. Pro záda to jsou zejména přítahy v předklonu a shyby na hrazdě. Alternativou může být obrácené přitahování k tyči. V případě nedostatku vybavení se obrácené přitahování může dokonce stát srovnatelnou náhradou za tyto základní cviky na rozvoj zad.

Co obrácené přitahování umí? Dokáže rozvinout zádové svaly, podobně jako přítahy v předklonu. Na rozdíl od přítahů v předklonu ale v tomto případě nemusíme zvedat činku, ale pracujeme s vahou vlastního těla, takže jde o bezpečnější cvik. Není tak namáhána páteř, jako při provádění přítahů v předklonu.

Jedinou podmínkou pro bezpečnost jsou dokonale stabilní podložky ve výšce přibližně 1 metr nebo tak, abychom měli paže natažené, když se nacházíme pod tyčí ve spodní poloze. Na tyto podložky umístíme tyč, která musí být dostatečně pevná a také dlouhá, abychom mohli tyč uchopit v dostatečné šíři. K tyči se pak z lehu na podlaze přitahujeme k hrudníku.

Tímto cvikem lze velice dobře rozvinout oblast zad a významně zapojíme také paže. Kdo potom zvládne tento cvik, může zlepšit nejen rozvoj zad, ale zlepší i sílu a potom by neměl mít problém s provedením shybů. Pokud si potom dovybavíme domácí posilovnu velkou činkou a případně i klasickou hrazdou, pak lze těmito třemi cviky dokonale procvičit velkou oblast zad a dosáhnout dobrých výsledků jak ve svalovém rozvoji, tak i síle, a to jak zádových svalů, tak i paží.

Obrácené přitahování je dalším důkazem toho, že lze plnohodnotně cvičit i doma s minimálním vybavením a přesto dosáhnout pozoruhodných výsledků.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Základní trénink zad

» Vybudování V tvaru trupu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt