Fitvit.cz » Proteiny » Kasein chrání svaly

Kasein chrání svaly

Když před nějakým časem vtrhla na trh syrovátka, nikdo nepochyboval o její výjimečnosti a prospěšnosti. Je tomu tak i nadále, avšak po výzkumech se ukázalo, že i další druhy proteinů mohou být pro tělo prospěšné. A tak se kasein pomalu dostává zpět na výsluní. Využíván je pro svoji přednost delší vstřebatelnosti a tím neustále doplňuje aminokyseliny potřebné pro svalový růst, nebo přinejmenším zabrání odbourávání svalových bílkovin.

Kasein je součástí mléčné bílkoviny. Mléko ho obsahuje až 80%. Při srážení mléka dojde k jeho oddělení od syrovátky. Poté se ze suroviny vyrábí běžné mlékárenské produkty nebo pekařské výrobky. Nás ale zajímá využití pro výrobu sportovní výživy.

Výhody

Výhodou proteinových přípravků je jednoduché navýšení příjmu bílkovin ve stravě bez velkého přejídání. Kasein obsahuje vyšší podíl glutaminu a také vápník. Stejně jako syrovátka, má i kasein vysokou vstřebatelnost. Do svalů se tedy dostanou všechny potřebné aminokyseliny. Zajímavé jsou i zjištění, že při redukčních dietách je kasein účinnější při ochraně svalových bílkovin, než při užití syrovátkového proteinu. Znamená to, že při redukci hmotnosti budete při použití kaseinu vypadat lépe, protože na vás zůstane více svalové hmoty, která tělu dává estetický tvar.

Alergie – laktóza

Trpíte-li laktózovou intolerancí, což znamená, že organismus není schopen strávit mléčný cukr laktózu, máte dvě možnosti, jestliže chcete použít produkty z mléka. Najít produkt se sníženým obsahem laktózy, nebo užívat enzym laktáza, který pomáhá zvyšovat vstřebávání mléčného cukru.

Kdy ho užívat

Obyčejně je nejvhodnější přijímat kaseinový protein v době, kdy nemáte větší fyzickou námahu. Ta nastává buď dopoledne mezi snídaní a obědem, odpoledne jako součást svačiny nebo večer před spánkem. Jeho předností je pomalé vstřebávání a tak je zvláště v nočních hodinách, kdy spíte, zabezpečen přísun důležitých bílkovin, čímž se zabrání odbourávání svalových bílkovin. Ráno bude vhodné ho zkombinovat se syrovátkovým proteinem. Naopak před a po tréninku je výhodnější využít aminokyselin a rychle vstřebatelnou syrovátku.

Který koupit

Dnes se vyrábí micelární druh kaseinu, který je připraven pro noční použití, aby nedocházelo ke katabolismu svalových bílkovin. Kaseinový hydrolyzát má rychlejší vstřebatelnost než micelární kasein, a tak tento produkt nebude mít takový ochranný efekt jako pomalu vstřebatelné druhy této bílkoviny.

Je doporučováno kombinovat syrovátku s kaseinem nebo i jinými druhy bílkovin, protože bylo zjištěno zlepšení svalového růstu při jejich společné konzumaci. Je však dobré si uvědomit, kdy kterou bílkovinu užít pro její maximální efekt.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Syrovátkový protein

» Vitamín B6

» Koenzym Q10

» Drůbeží maso

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt