Fitvit.cz » Cvičení » Sebevědomí, sebemotivace

Sebevědomí, sebemotivace

Abychom mohli uvažovat o zlepšení, a platí to nejen pro oblast sportu či zlepšování postavy, je nutné se naladit na správnou optimistickou hodnotu. Musí se doslova přeprogramovat pesimistické a černé myšlenky na ty optimistické a maximalizovat tak podmínky pro úspěch, přičemž úspěch nemusí být zrovna vítězství na mistrovství světa či pohádkové zbohatnutí, ale za úspěch lze považovat kupříkladu zhubnutí v oblasti boků a přitom zachování si pěkných tvarů těla správným postupem při redukci tuku. Takových malých vítězství, jenž nás obohacují, jsou tisíce a velmi zpříjemňují obyčejné životy každého z nás.

Někdy se dostanete do stavu, kdy chcete se vším praštit a dál nepokračovat. Nic vám nejde, na co sáhnete, to se pokazí. Velkou chybou je vzdát své snažení, a platí to nejen o cvičení, ale také o jiných aktivitách nejen ze světa pohybu. Výdrž, soustavnost a pravidelnost jsou přesně ty vlastnosti šampionů, vítězů a úspěšných. Je bláhové se domnívat, že lze všeho dosáhnout takříkajíc přes noc a ještě k tomu lehce. Kdo však vydrží, učí se ze svých omylů a dle nich upravuje své postupy a cíle konstruktivně, dokáže dříve či později sklízet plody své tvrdé ale dobře odvedené práce.

Pro úspěch musíte být optimističtí

Jak však takové myšlení změnit, když se vám nedaří delší dobu a jste stále pesimističtí. Obklopte se optimistickými lidmi. Když stále a pořád slýcháváte, že nic nejde a všechno je špatně, přijmete toto myšlení za své a v konečném důsledku znemožňuje dosáhnutí lepších výsledků. Ve sportu je pak vhodný kvalitní a spolehlivý partner. Pokud je lepší než vy, snadno se dostanete na jeho úroveň, protože jeho schopnosti vás na jeho úroveň dostanou a navíc se nakazíte jeho nadšením a touhou po úspěchu.

Pozitivní myšlení je mocnou silou vedoucí ke změně vašeho života. Představte si svou postavu takovou, jakou skutečně chcete a vezměte tento obraz za svůj a neustále si ji při každém opakování a sérii představujte ve své mysli. Vizualizací myšlenek své dokonalé postavy lze výraznou měrou zvýšit dosáhnutí cíle. Nesmíte o sobě pochybovat a cenit si každého, byť sebemenšího zlepšení. Pamatujte, že mysl má na tělo vliv. Když svému tělu nevěříte a vysíláte negativní myšlenky, nelze se zlepšit v jakémkoliv směru. Z toho důvodu mnoho lidí odchází od cvičení, protože si myslí, že nefunguje, ale oni, kromě změny ve stravování a pravidelného cvičení a pohybu, nezměnili své myšlení, a tak neuspěli.

Povzbuzujte se, ať již sebepovzbuzováním, které lze vidět u sportovců na vrcholných soutěžích, nebo i mezi sebou v kolektivu. Skutečně to pomáhá. Když vás někdo jiný vyhecuje ke zvednutí vyšší váhy, provedení více opakování, bude to mít vliv na vaše zlepšení. Udržujte si motivaci a optimismus čtením fitness magazínů a prohlížení fotografií vašich vzorů, jejichž postavy obdivujete. Cvičte v doprovodu vaší oblíbené hudby. Hudba také dokáže ovlivnit psychiku i výkon.

Sebevědomí

Poroste s tím, jak se bude měnit vaše postava k lepšímu. Každým malým a následně i větším úspěchem se bude přidávat větší a větší dávka sebevědomí. Nedávejte si hned v úvodu překážky typu to nemohu udělat. Spíše se zaměřte na způsob, jak překážku pokořit. Nedělejte si myšlenkové bloky typu nedám, neuběhnu, nezvládnu, nezvednu. Říkejte si neustále tuto váhu zvednu, uběhnu vzdálenost za požadovaný čas, změním svou postavu.

Motivací je úspěch

Základním předpokladem pro dosažení úspěchu je stanovit si cíl. Druhým krokem je pak trvalá představa toho, jak jej dosáhnete a hlavně si věřit, že ho dokážete splnit. Důležité je si stanovovat reálné cíle a po jejich splnění pokračovat v dalších úkolech. Když si dáte cíl zlepšit biceps o dva centimetry, snížit obvod pasu o pět centimetrů nebo zvýšit sílu o 5 kg, jsou to reálné cíle než když chce někdo zvětšit paže za rok o deset centimetrů či zvýšit sílu o sto kilo. I malé pokroky dokáží motivovat k další práci a pokud je plníte, pak není problémem v delším období dosáhnout pozoruhodných výsledků.

Dlouhá cesta aneb bez tvrdé práce to nejde

Pakliže se vám daří naladit na optimismus, pamatujte také, že přijdou horší časy. Pravidelnost a výdrž, které jste se naučili od prvopočátku a provázejí vás při vašich trénincích,vám pomohou jít dál, ale snažte se nedostávat do stresujících situací, které mohou zkazit vaše úsilí. Překonávejte své slabosti, svou lenost a vyzvěte sami sebe k překonání vlastních výkonů a posunout tak své maximum dál, než kdykoliv předtím. A když přeci jenom někdy v životě upadnete, což se občas stává, vždy najděte vnitřní sílu, vstaňte a pokračujte ve své cestě. Není ostudou upadnout, ale je ostudou nepokusit se znovu vstát.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Proti stresu a depresi pomůže cvičení

» Význam a přínos posilování a fitness

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt