Fitvit.cz » Strava » 3 stravovací cesty

3 stravovací cesty

Jak budeme vypadat závisí od způsobu stravování. A platí to i při formování naší postavy. Prakticky máme pouze tři cesty, po kterých se můžeme vydat. Jsou tak odlišné, že při konkrétním stravování budeme vypadat tak jak si zasloužíme, s ohledem na výběr potravin.

1. cesta – vše je dovoleno

To znamená, že jíme všechno a prakticky se nehlídáme v porcích, ani kaloriích. Asi všichni víme, jak tohle dopadne. Mnozí možná namítnou, vždyť já se nehlídám a vypadám dobře. Jenže v mnoha případech se tito lidé v nějakém směru hlídají, Ať už jde o velikost porcí nebo celkového kalorického příjmu, případně mají velký kalorický výdej a hodně pohybu. Takže pokud se nebudeme dostatečně hýbat a budeme jíst nadbytek nevhodných jídel, budeme přibírat, minimálně s tím, jak nám přibývají léta a my jíme stále stejně, jako když jsme byli mladí. Prakticky vždy, když se nehlídáme a máme volný výběr v jídle bez omezení, téměř vždy začneme přibírat na váze.

2. cesta – jíme vše, ale jsou omezení v porcích a době, kdy si dopřejeme nevhodné jídlo

Zde už si dáváme větší pozor, kdy, kolik a jaké jídlo konzumujeme. I zde si lze dopřát prakticky vše, ale už není dovoleno jíst vše po celý den. Alespoň polovina jídel by měla splňovat podmínky vhodné pro zachování sportovní postavy. V takovém případě sice nebudeme vypadat jako kulturisté a pravděpodobně ani nebudeme mít nějak zvlášť velké svaly, ale nebude problém udržet si pěknou postavu bez přebytečného tuku. Pro většinu lidí je to ideální stav, bez toho, aby museli držet nějaké složité diety a mohli se prakticky normálně stravovat.

3. cesta – striktně dodržovat jídelníček s cílem budovat svaly nebo pálit tuk

Tento stav je vhodný pro užší skupinu lidí, kterým nevadí, že tzv. přicházejí o normální stravu, na kterou je mnoho lidí zvyklá. Většinou je možné budovat postavu s výrazně vyšším podílem svalové hmoty a také je velmi pravděpodobné, že budeme mít viditelné břišní svaly, pokud se snažíme pálit tuky a přitom zachovat svalovou hmotu. Takový způsob stravování je pro většinu lidí neakceptovatelný, protože téměř vylučuje běžnou stravu, případně lze zařazovat jen několik málo možností, jak toto stravování porušit, ovšem jen v přesně vymezený čas a někdy i jen den za určitou časovou periodu.

Pozor bychom si tedy měli dát jen na cestu číslo jedna, která nejčastěji vede k nadváze a obezitě. Pak už je jen na preferencích, jakou postavu chceme vybudovat nebo zdali chceme jen udržovat přijatelný stav, kdy nepřibíráme přebytečný tuk. Každopádně je jen na nás, jak vypadáme a případné přibírání na váze je v drtivé většině případů naše osobní selhání a neochota se sebou něco dělat.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Kdy se nejvíce ukládá tuk

» Tloustne se po ovoci?

» Tloustne se po tucích?

» Prevence obezity

» Pasivní spalování tuků

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt