Fitvit.cz » Cvičení » Jak často trénovat pro udržení formy

Jak často trénovat pro udržení formy

Cvičit můžeme z mnoha důvodů. Jedním z nejčastějších důvodů je jednoduché udržení formy, co nejjednodušší zlepšení vzhledu naší postavy a pokud možno co nejjednodušeji spalovat tuk nebo ho nenabírat, pokud jsme se svoji postavou spokojeni. Abychom takových cílů dosáhli, nemusíme toho moc dělat, ale zároveň je potřeba být aktivní, protože úplně bez aktivity bychom tělo ve formě neudrželi.

Vyplatí se cvičit častěji a kratší dobu než dělat delší tréninky a s menší frekvencí. Udržíme tak lépe svaly a zároveň jsme schopni zrychlit metabolismus. Řekněme, že budeme trénovat 6 x týdně. Na první pohled se to zdá hodně, ale celkový čas strávený cvičením je naopak krátký. Navíc posilování se zařadí pouze 4 x týdně asi po půl hodině a k tomu přidáme 2 x aerobní trénink, nejlépe zaměřený na spalování tuků. Ke spalování tuků dochází nejvíce při zařazení aerobní aktivity hned po ránu na lačno anebo ihned po posilovacím tréninku. V obou případech máme vyčerpané glykogenové zásoby, takže jsme připravení brát kalorie z tukových zásob v těle.

Z toho je vidět, že mnohem výhodnější je kombinace silového tréninku na udržení nebo získání svalové hmoty a aerobní aktivity než pouze aerobní aktivity nebo chůze. Je to z toho důvodu, že svalová hmota je mnohem efektivnější pro udržení a má vliv na spalování tuku. Důvod je jednoduchý. Díky svalové hmotě lze udržet nebo zrychlit bazální metabolismus. To znamená, že spalujeme více kalorií, i když zrovna nic neděláme.

K tréninku samozřejmě patři i kvalitní strava. A nikdo si snad už nemyslí, že si lze dopřávat vše a bez omezení a přitom si udržet pěknou postavu. Někomu to snad může na krátkou dobu vycházet, ale v dlouhodobém horizontu se vždy nadměrný příjem kalorií projeví na přibírání podkožního tuku. Na druhou stranu rozumné stravování s přiměřeným podílem jídla, které by ve větším množství bylo nežádoucí, nepředstavuje hrozbu pro naší postavu, zvláště pokud chceme jen udržet postavu ve formě s přiměřeným svalovým rozvojem a s rozumným podílem tělesného tuku, který by se nám neměl příliš hromadit v oblasti pasu a boků.

Kdo pravidelně cvičí, i když jen pomocí krátkých tréninků a rozumně se stravuje, pak má ty nejlepší předpoklady udržet si co nejhezčí postavu do co nejvyššího věku. Není potřeba zvedat příliš těžké váhy, ani být hodiny v posilovně každý den nebo snad držet přísné diety nebo stravovací plány. Pro udržení formy nám postačí jen málo, ale zároveň je pro to potřeba pravidelně něco dělat.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Nejčastější chyba před tréninkem

» Jaká svalová vlákna využít pro růst

» Proč nemá význam zvedat maximum

» Spalují, budují a stabilizují

» Jak zrychlit trénink

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt