Fitvit.cz » Cvičení » Nebezpečné hubnutí

Nebezpečné hubnutí

Jestli máme více nadbytečných kilogramů, pak musíme udělat kroky potřebné k tomu, abychom se těchto nadbytečných kilogramů zbavili. Jenže je tu jeden velký problém. Neměli bychom naráz hubnout příliš mnoho kilogramů a také bychom neměli přeceňovat své síly a trénovat příliš tvrdě. Má to hned několik důvodů.

V tuku se nachází látky zvané POPs. Jsou to nejrůznější škodlivé chemikálie. Mezi nejznámější patří například pesticidy. Tyto látky se rády ukládají v tuku a protože někdo nabral docela velkou zásobu tuků, pak může mít tyto látky v těle uloženy. Jenže při odbourávání nadbytečných kilogramů se z tuků mohou uvolnit do našeho těla, a to o to více, kolik jsme jich odbourali. Z toho důvodu je lepší rozdělit si hubnutí na více fází a snažit se hubnout pomalejším tempem. Nejideálnější je ale nikdy nenabrat.

Dalším nebezpečí nám hrozí, pokud se rozhodneme sportovat a nasadíme příliš velkou intenzitu. Je dokázáno, že zatímco cvičení střední intenzitou podporujeme svůj organismus, v případě příliš velké námahy si můžeme na určitý čas dokonce snížit imunitu. Je to způsobeno tím, že tělo se přizpůsobuje novým podmětům a zlepšuje se přizpůsobením se novým podmínkám. To znamená, že když tělo přetížíme, vystavíme ho námaze, které doposud nepoznalo. Tím nám rostou svaly, spalujeme tuk a zvyšujeme silové schopnosti nebo rychlost. Abychom tento negativní vliv potlačili, je potřeba dodat tělu všechny potřebné živiny. Musíme si zvolit takový trénink, při kterém jsme schopni dostatečně regenerovat a zároveň neoslabovat náš organismus.

S příliš intenzivním cvičením nám hrozí ještě jedno nebezpečí. Tím je zranění. Nemusíme všechno stihnout za měsíc. V případě redukce větší hmotnosti to bude chtít dlouhodobější strategii. Může být klidně rozčleněna do více period. Opět platí, že než co nejvyšší aktuální výkon se spíše vyplatí dlouhodobá, systematická a postupná práce, která nás dovede k přirozeně svalnaté, vyvážené a sportovně vypadající postavě. A jelikož už víme, že nadváha má pouze negativa, po dosažení cíle, kterým je zhubnutí, se nesmíme vrátit k životnímu stylu, při kterém jsme přibrali tuk, ale musíme zůstat aktivní a konzumovat stravu, díky které jsme se dostali do formy. Když se zbavíme tuku a sním i škodlivin, který obsahuje, nikdy už nedopustíme opětovné přibírání tuků. Dokážeme to aktivním životním stylem a dobře sestavenou stravou.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Spánkový bonus pro svaly i hubnutí

» Kdy se nejvíce ukládá tuk

» Nadváha není normální

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt