Fitvit.cz » Zelenina » Paprika

Paprika

Jedná se o hodnotnou zeleninu mající význam pro přísun důležitých látek do organismu. Papriky obvykle známe ve třech různých barvách. Nejhodnotnější jsou plody červené barvy. Kromě toho jsou papriky pro atraktivní chuť využívány pro přípravu nejrůznějších pokrmů a salátů. Např. kombinace kuřecího masa se zeleninou dodá tělu nejen bílkoviny, ale i důležité fytochemikálie, vitamíny a vlákninu.

Mezi zeleninou jsou červené papriky jedním z nejbohatších zdrojů vitamínu C. V jedné velké červené paprice je přes 200 mg vitamínu C. Ten je přírodní povahy doprovázený důležitými fytochemikáliemi čili je lépe vstřebatelný a méně rizikový, než umělé zdroje. Pochopitelně musí jít o potravinu nezasaženou chemickými látkami. Ideální je tedy konzumovat zeleninu ze soukromých a dobře známých zdrojů, nejlépe čerstvou, kdy je obsah vitamínů nejvyšší. Pokud pak v zimních měsících zkombinujete přírodní látky s doplňky stravy, stává se zelenina významnou prevencí před chřipkovými onemocněními. Velmi zajímavé je zjištění, že červené papriky jsou bohatším zdrojem vitamínu C než pomeranče.

Červené plody obsahují významnou látku zvanou lykopen. Patří mezi karoteny a má dle vědců preventivní význam proti rakovině prostaty. Nalézt ho lze hojně nejen v červené paprice, ale např. také v oblíbených rajčatech. Obsahuje i další prospěšné látky, třeba lutein, kapsaicin nebo betakaroten.

Chcete-li udělat další krok ke zlepšení svého zdraví, konzumujte pravidelně tuto zeleninu, která nejenže dobře chutná, ale obsahuje látky mající preventivní účinky proti civilizačním nemocím. Kromě toho mají i regenerační účinky a tak se budete cítit lépe při sportování.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Česnek

» Základ správné výživy

» Jablka

» Brokolice

» Rajčata

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt