Fitvit.cz » Cvičení » Pronace a supinace pro biceps

Pronace a supinace pro biceps

Při tvarování bicepsů velmi často vystřídá velké počáteční nadšení zklamání. Mnoho cvičenců není spokojeno s tvarem svých paží. Ten je do určité míry dán genetikou, takže ho nelze z větší části moc ovlivnit. Je tu však technika, která může částečně pomoci při vybudování pověstného vrcholku bicepsu. Je to pronace a supinace čili vytáčení dlaní při pohybu vzhůru a opačný rotující pohyb ruky zpět. Velkým zastáncem této techniky je Arnold Schwarzenegger.

Je jasné, že tato technika je účinná při použití jednoručných činek, protože velkou osu těžko budete otáček. Pronaci a supinaci lze použít i při jiných cvicích, ale pouze u bicepsů je jejích přínos největší. Pokud jsou ruce spuštěny u těla a dlaně směřují k tělu, jedná se o neutrální polohu. Při pohybu vzhůru se dlaň vytáčí dopředu a v horní poloze se vytočí dlaně směrem od těla. Tomuto pohybu se říká supinace. Pronace je naopak poloha, kdy prsty dlaní u těla směřují dozadu. Začínat lze bicepsové zdvihy s jednoručkami pronací, ale to není ten nejdůležitější pohyb. Zcela rozhodující je při této technice supinace při vrchní části cviku. Zde se vytočí zápěstí směrem ven od těla a zároveň podržíme sval na okamžik smrštěný. Poté se vracíme pomalou rotací a spouštěním činky do výchozí polohy.

Ačkoliv jasný důkaz o účinnosti této techniky není, kulturisté věří že především supinace ve vrchní části bicepsového zdvihu dokáže vybudovat vrchol a mohutnost bicepsu. Pokud tedy nemáte potřebný tvar této partie, proč nezkusit techniku, kterou využívají mistři v tomto odvětví. Když už nic jiného, budete aktivovat svaly z jiného úhlu a donutíte je k větší námaze a tím i k růstu. Kromě útoku na vrcholky bicepsů ocení toto posilování ve sportech jako golf, baseball nebo tenis, kdy je pronace a supinace součástí hodů nebo uchopení a rotace náčiní.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Rychlý trénink ramena - triceps - biceps

» Význam a přínos posilování a fitness

» Trénovat břicho se zátěží nebo bez?

» Trénink břicha

» Fitcentrum a jeho výběr, co si vzít s sebou

» Trénink doma - výhody a kdo na něj má

» Bicepsový zdvih s velkou činkou

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2024 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt