Fitvit.cz » Strava » Jak důležitá je snídaně

Jak důležitá je snídaně

Na snídani má každý člověk svůj vlastní názor. Někdo ráno nesnídá, jiní by bez snídaně nebyli schopni nic dělat. Další problém je nedostatek času ráno, kdy pospícháme do práce. Všichni, kdo žijí stylem fitness, ale vědí, jak důležitá je snídaně při budování postavy. A nejde jen o růst svalů, ale význam má i při spalování tuků.

Nepřítelem úspěchu při budování postavy je ztráta svalové hmoty. A právě ztráta svalů hrozí těm, kdo po celonočním hladovění nedodají potřebné živiny do těla a nezastaví tak odbourávání svalových bílkovin. V noci totiž můžeme být i třeba 10 hodin bez přísunu kalorií a to si pak tělo může jednoduše sáhnou právě na svaly, které tak těžko budujeme a snažíme se o zlepšení. Mnozí se pak snaží přijít na to, proč nemůžou nabrat žádné svaly a přitom nedodávají tělu to základní, co svaly potřebují.

Jásat by neměli ani lidé, kteří se rozhodli hubnout. Na první pohled to vypadá chytře, když budu celou noc bez jídla, tak musím přece hubnout. Opak je ale často pravdou. Místo tuku si tělo začne brát jako zdroj energie aminokyseliny ze svalů a to má hned několik negativních vlivů na naše tělo a schopnost zbavovat se tuků. Kdy totiž ztratíme svaly, zpomaluje se nám tím bazální metabolismus. To znamená, že i když nic neděláme, spalujeme méně kalorií. Právě aktivní svalová hmota nám pomáhá nejen s efektivnějším tréninkem, ale dokáže nám i pomoci se spalováním přebytečných kalorií. Z toho důvodu každý, kdo tento efekt zná, chce co nejvíce chránit svalovou hmotu, a to třeba tím, že nedopustí, aby tělo nemělo k dispozici proteiny, které ztrátě svalů zabraňují.

Výběr snídaně je většinou individuální. Každopádně je lepší si snídani připravit už večer a ráno ji pouze vzít z ledničky a bez nutnosti ji připravovat ušetříme ráno drahocenný čas. Nejčastější volbou pro vyznavače fitness jsou ovesné vločky, nejrůznější tyčinky, pokud možno bez nasycených nebo ztužených tuků, jogurt, tvaroh, kus ovoce, vejce (zde je problém s přípravou a hlavně s časem). Někdo řeší ranní proteiny proteinovým nápojem ze syrovátky, který je rychle vstřebatelný a navíc se rychle připraví. Sacharidy se pak doplní cereáliemi nebo ovocem, případně jejich kombinací. Ráno je také jedno z mála období během dne, kdy lze bez problémů přijmout jednoduché cukry. Po noční době bez jídla je totiž vyčerpaná zásoba glykogenu a tak tělo umí přijmout část jednoduchých sacharidů, aniž bychom po nich přibrali tuk. I v tento čas bychom to s jednoduchými cukry ale také neměli přehánět.

Bez snídaně se v zásadě lze obejít a mnozí to tak skutečně dělají. Ti chytří ale jdou za svým cílem naplánováním vhodných jídel už večer, kdy některé proteiny dokážou výrazně omezit noční odbourávání svalů. Kdo ale usiluje o pěknou postavu s přiměřeným množstvím svalové hmoty a s co nemenším podílem tuku v oblasti břicha, pak by měl zvážit, zda zařadí snídani, která stabilizuje hladinu živin po noci, zastaví odbourávání svalové hmoty a startuje náš den, kdy rozhodně záleží na tom, jak se budeme cítit, jakým způsobem budeme trénovat, budovat svaly, spalovat tuk a také jak dobře pak budeme regenerovat.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Jak spálit více tuků při kardiu

» Tloustne se po tucích?

» Pasivní spalování tuků

» 3 stravovací cesty

» Síla ovesných vloček

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt