Fitvit.cz » Fitness tipy » Jak zefektivnit spalování tuků

Jak zefektivnit spalování tuků

Zbavit se zbytečného tuku na těle chce každý. Zkoušíme to různými metodami, omezením jídla, dlouhým kardio tréninkem atd. Můžeme ale využít poměrně jednoduchá postupy, které pomohou tělu zbavovat se tuků lépe.

Mnozí lidé se domnívají, že posilování s vysokým počtem opakování způsobuje spalování tuků. To ale není tak úplně pravda. Dokonce vědci přišli na to, že je to přesně naopak. Dle vědců se lépe spaluje tuk, když použijeme počet opakování mezi 6 – 8 v sérii. Trik je v tom, že po tréninku s těžší vahou a menším počtem opakování budeme mít delší dobu po tréninku rychlejší metabolismus než když budeme cvičit s nižší vahou a větším počtem opakování. Navíc se ještě zjistilo, že je efektivnější držet kratší přestávky mezi sériemi. Kdo cvičí s přestávkami mezi sériemi cca 30 sekund, spálí až o 50 % více kalorií, než když drží delší přestávky až 3 minuty.

Velký význam má i volba cviků v tréninku. Dobrým příkladem je například dřep. Ten dokáže aktivovat mnohem více svalů než jednodušší cviky. A podle vědců má tento cvik velký vliv na přirozenou produkci růstového hormonu, který nám pomáhá nejen s regenerací, ale také s růstem svalů a samozřejmě i se spalováním tuků. Výhodu mají tedy základní cviky, které dokážou zapojit velké množství svalů a svalových skupin na těle.

Hodně lidí si před tréninkem dává kávu nebo přípravky s kofeinem na podporu výkonu a spalování tuků. Jenže vědci zjistili, že mnoho kofeinu škodí přirozené produkci růstového hormonu, který se při zvýšené hladině kofeinu může snížit až o polovinu. A to potom škodí nejen při budování svalové hmoty, ale i při spalování tuků. Řešení je buď kofein nebrat nebo jen v přiměřeném množství okolo 200 mg.

A nakonec je potřeba dostatečně dlouho spát. Díky optimálnímu spánku potlačíme hladinu ghrelinu, který vyvolává pocit hladu. Naopak když málo spíme, máme méně leptinu, který zrychluje metabolismus a působí proti pocitu hladu. Pokud tedy máme nedostatek spánku, můžeme kvůli zvýšenému pocitu hladu sníst až o 500 – 700 kalorií za den. Dále pak můžeme ovlivnit regeneraci a spalování tuků správnou stravou před spaním. Spalování tuků a budování svalové hmoty spolu souvisí. Pokud zvolíme správné metody cvičení, upravíme stravu, která podpoří spalování tuku a budeme dodržovat dostatečně dlouhý spánek, můžeme výrazně tělu pomoci zbavit se tuku a získat více svalů. Výsledkem bude sportovně vypadající postava, která je cílem většiny z nás.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Tloustne se po ovoci?

» Pasivní spalování tuků

» Posilování a spalování tuků

» Jak co nejrychleji zhubnout

» Hubnutí s cvičením nebo bez?

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2024 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt