Fitvit.cz » Aerobní aktivity » Kolečkové brusle, inline bruslení

Kolečkové brusle, inline bruslení

Po skončení zimy si každý aktivní sportovec chce užít pohybu v teplejším období roku a tak si mnoho z nich vybere právě in-line bruslení, které je atraktivní, rychlou a dynamickou pohybovou aktivitou oblíbenou spíše mladší generací, nicméně provozovat ji může kdokoliv, kdo si na ni troufne. Volnost, pocit svobody, čerstvý vzduch, formování dolních končetin a pochopitelně příznivý vliv na kardiovaskulární systém. To vše získáte při pohybu na kolečkových bruslích. Navíc nabouráte stereotyp ze zimního období, a také zapojíte zcela jiné svaly, než při jízdě na kole nebo běhu. Na kolečkových bruslích nemusíte jen tak jezdit, ale dá se na nich hrát např. in-line hokej, což je vynikající příprava a zpestření tréninku pro hokejisty na zimní sezónu nebo se může stát uvolňující kolektivní zábavou pro každého.

Než však začnete přemýšlet o tomto sportu, zvolte si druh bruslení, kterému se chcete věnovat. Typ fitness je určen pro rekreační sport na cyklostezkách a delších tratích. Řada off-road je určena pro pohyb v přírodě, kde je výhodou možnost sjet ze stezek přímo do přírody, kdy využijete velkých koleček, které se neboří do terénu a jsou ovladatelné i v extrémních podmínkách. Aggressive brusle jsou vhodné pro akční jízdy plné skoků a překážek. Tato řada není vhodná na delší cesty a není vhodná pro začátečníky, kteří by nejprve měli zvládnout obyčejnou jízdu na běžných kolečkových bruslích. Street inline brusle jsou kombinací typů off-road a fitness a jak je z názvu patrné, hodí se do městského provozu, přičemž v důsledku zvýšeného provozu, množství překážek a hlavně přítomnost aut je potřeba obzvláště myslet na bezpečnost. Speed řadu ocení sportovci milující rychlost a využijí své umění a už svým vzhledem přímo vyzývají k dynamické jízdě plné prožitků z pohybu. Jsou opatřeny většími kolečky a delším rámem. Tento typ se doporučuje pouze zkušeným sportovcům s pokročilou technikou. Posledním specifickým typem jsou brusle určené pro inline hokejisty.

Pokud jste si koupili brusle, měli byste pamatovat také na kvalitní doplňky nutné pro bezpečnost samotného sportování. Nejdůležitější jsou chrániče a přilba. Chrániče se obvykle prodávají v setu a obsahují nejčastěji ochranu pro zápěstí, lokty a kolena. Přilba je také velmi důležitá a je nutné pamatovat na skutečnost, že přilba může zachránit váš život. Přilbu je nutné obvykle koupit zvlášť, ale ceny jsou tak nízké, že se v těchto bezpečnostních prvcích v žádném případě nevyplatí šetřit!

Pokud jste začátečníky, nehrajte si na zkušené a v žádném případě neodstraňujte brzdy! Brzdění věnujte hlavně v počátku více nácviku, jelikož je to nutnost při předcházení před možným zraněním a kolizemi.

V oblečení se meze nekladou, ale pamatujte na to, že v případě kolize si můžete nepříjemně odřít holé části těla, což je velmi bolestivé. Mějte to na paměti, až budete bruslit v rychlejším tempu. Možná si zvolíte vzdušné oblečení, které pokryje nejkritičtější části těla náchylné při případném pádu. Je také vhodné nacvičit si krizové situace, jako pády, kdy se snažíme padat na chrániče a omezit nepříjemné odření, nebo nacvičit vyhýbací manévry, které zabrání nebezpečným nárazům.

Techniku bruslení je nejideálnější svěřit kvalifikovaným instruktorům, ale pokud se rozhodnete být samouky, vyvarujte se sjíždění prudkých kopců, nebo pohybu na silnicích, kde jezdí automobily. Dejte přednost plochám a stezkám, které jsou pro bruslení přímo určené. Při počátku je potřeba dávat pozor, abychom se příliš nezakláněli, kdy hrozí nepříjemné pády na záda. To samé platí o přílišném předklonu. Základem jsou chodidla mírně od sebe tak na šířku ramen s mírně pokrčenými koleny. Horní část těla je v mírném předklonu. Pokud nemáte instruktora, sledujte nebo požádejte zkušené bruslaře, jestli je vaše technika správná. Jedině radou a upozorněním od ostatních můžete odstranit chyby a vyhnete se případnému návyku na chybnou techniku, která se potom hůře odstraňuje.

Tak jako pečlivá příprava na sport je nutná i pravidelná údržba bruslí. Opotřebované kolečka pravidelně měníme a kontrolujeme brzdu a plynulé otáčení koleček

Nezapomínejte také na to, že trénované tělo je méně náchylné ke zranění, než když se jen tak rozhodnete začít bruslit bez jakékoliv předchozí přípravy. Pokud pravidelně navštěvujete posilovnu a máte vybudované již nějaké to svalstvo a nezanedbáváte strečink, budete více odolní proti případnému zranění než ostatní.

Opravdu nechoďte na brusle, pokud nejste důkladně rozcvičení, nejezděte v kopců, pokud nemáte natrénováno brzdění a techniku. Počítejte s tím, že se v cestě může objevit překážka, nebo vám vstoupí někdo neočekávaně do cesty. Je potřeba se všemi riziky počítat a nenechat se překvapit.

Stejně tak jako starost o samotné brusle a chrániče, nebo nácvik techniky, nezapomínáme ani na pravidelný pitný režim a v případě delších výkonů na správnou životosprávu. Kdo chce spalovat na kolečkových bruslích přebytečná kila, tak věřte, že je to jedna z nejvíce účinných aktivit, která nejenom že spaluje při rychlosti okolo 20 km/h přibližně 16 kalorií za minutu, ale navíc formuje tak sledované tělesné partie, jako jsou stehna, lýtka a hýždě. Inline bruslení je další odlišná aerobní aktivita, která obohatí vás životní styl fitness.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Běhání pro zdraví

» Kruhový trénink

» Rozcvičení před tréninkem

» BMI a určování stavu nadváhy

» Hokej a hokejové vybavení

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt