Fitvit.cz » Fitness tipy » Svaly jsou důležitější než spalovat tuk

Svaly jsou důležitější než spalovat tuk

Svalová hmota je velmi důležitou součástí těla. Dokonce tak důležitou, že by při hubnutí mělo být předností zachovávat a chránit svaly před odbouráváním tuků. Jenže lidé pro co nejrychlejší hubnutí postupují zcela opačně. Myslí si, že když uberou kalorie ještě více, dokáží spalování tuků zrychlit. Naopak se tímto krokem spalování dalších tuků zastaví. A navíc díky nedostatku energie tělo začne odbourávat svalové bílkoviny na energii.

Abychom se nedostali do podobného stavu, musíme udržovat pouze mírný kalorický deficit. Navíc bychom měli být v deficitu jen některé dny během týdne. Samozřejmě platí, že je potřeba zredukovat co nejvíce jednoduché sacharidy. Ty nejenže rozkolísají hladinu krevního cukru v krvi, ale hlavně znemožňují spalování tuků.

Pokud snižujeme kalorie ze sacharidů a tuků, pak musíme úměrně tomu navýšit podíl proteinů ve stravě. Díky proteinům jsme schopni nejen budovat svalovou hmotu, ale díky nim dokážeme i spalovat větší množství tuků a přitom si zachovat větší podíl aktivní svalové hmoty, než kdyby proteiny ve stravě chyběly. V období, kdy se snažíme spalovat tuky, by měly proteiny být zastoupeny ve stravě v množství 2 g na kg hmotnosti.

Pokud máme více aktivní svalové hmoty, nejen že lépe vypadáme, protože svaly dávají našemu tělu tvar, ale svaly nám výrazně zrychlují metabolismus. Díky tomu spalujeme tuky jak při pohybové aktivitě, ale i když zrovna nic neděláme. Může za to bazální metabolismus, který se zrychluje v případě, kdy máme na těle více aktivní svalové hmoty. Další důležitou součástí dobré strategie na odbourání tuků a zachování svalů je střídat různé kalorické příjmy a nedovolit tělu, aby si zvyklo na určité množství kalorií a poté by došlo k zastavení spalování tuků.

Až tedy budeme příště chtít spálit tuk nebo získat svaly, měli bychom si být vždy jisti, že do těla dodáváme potřebné množství živin a s nimi i vhodný podíl proteinů. Tělo se nám odvděčí nejen hezčí postavou, ale také rychlejším metabolismem a schopností lépe spalovat tuk. Udržení svalů a schopnost spalovat tuk lze ještě více vylepšit načasováním sacharidů během dne a podpořit přirozenou produkci růstového hormonu během spánku.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Ovoce před tréninkem?

» Kalorie z tuků, sacharidů a bílkovin

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt