Fitvit.cz » Cviky » Bicepsový zdvih s jednoručkami vsedě

Bicepsový zdvih s jednoručkami vsedě

Pro co nejkomplexnější rozvoj dvojhlavého svalu paže neboli bicepsu, je nutné zařazovat více cviků. Bicepsový zdvih vsedě je cvik, jenž umožní procvičit každou paži zvlášť, tudíž dokáže vyvažovat případné silové a svalové nevyváženosti. Je také možné, že určitý cvik nebude pro někoho účinný, a tak je dobré znát co nejvíce cviků na volbu a složení toho nejideálnějšího tréninku.

Počítejte se skutečností, že vsedě nebudete moci používat příliš těžké váhy. Hrozí také větší riziko zranění, než při cvičení vestoje. Pro bezpečnost je dobré využít opasek. Máte-li problémy se zády, raději cvik vsedě nevyužívejte, případně velmi opatrně a správnou technikou. Na druhou stranu nelze používat pomocné pohyby, jako je tomu při cvicích vestoje.

Pro vykonávání cviku potřebujete rovnou lavičku, na kterou se posadíte. Správné vzpřímené držení těla je nutností pro minimalizaci nebezpečí zranění. V rukou držíte dvě jednoruční činky, které volně visí podél trupu, přičemž dlaně směřují směrem k tělu.

Nyní bicepsem jednou z paží započněte pohyb směrem vzhůru. Záda stále držte vzpřímená a nedopusťte, aby se kulatila. Lokty držte ve stejné poloze, pohybuje se pouze předloktí, v opačném případě ztrácí cvičení na účinnosti. Při pohybu vzhůru, když jsou činky nad úrovní stehna, začněte otáčet dlaně směrem k hrudníku. Tomuto pohybu se říká supinace a velmi ji doporučují špičkoví kulturisté.

Ve vrchní poloze vytočte dlaně o trochu více ven od hrudníku, čili strana dlaně, kde se nachází malíček, rotuje od těla. Předloktím nepokračujte až úplně k tělu, ale zastavte přibližně v poloze, kdy je předloktí kolmo k zemi. Ve vrchní pozici, kdy je sval smrštěný, pozdržíme kontrakci na jednu až dvě vteřiny a pomalu pokračujeme do výchozí polohy, kdy opět prsty směřují směrem k tělu a paže visí volně podél těla.

Nyní lze pokračovat druhou paží. Jedno opakování je provedení pohybu oběma pažemi. Cvik lze provádět i oběma pažemi najednou, ale tato varianta je náročnější na udržení techniky, aby nedocházelo k pomocným pohybům trupu. Pakliže musíte zvedat lokty, patrně používáte příliš těžkou váhu. Stejný problém značí, pokud jste nuceni používat pomocné pohyby trupem. V těchto případech o něco snižte zátěž a zaměřte se na procítění práce samotným bicepsem. Cvičení bude účinnější a v konečném důsledku přinese lepší výsledky. Nádech provedeme před prvním opakováním a výdech nastává po překonání nejtěžší fáze cviku. Nádech poté při každém spouštění zátěže.

Bicepsový zdvih vsedě není určený pro rekordy v silových výkonech, ale poslouží na procvičení dvojhlavého svalu paže vyšší intenzitou a také je více izoluje. Procvičované svaly ocení nejen vyznavači fitness a kulturistiky na tvarování bicepsů, ale také například gymnasté, zápasníci tenisté či golfisté. Je také důležitý pro udržení rovnováhy svalového rozvoje každého sportovce

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Bicepsový zdvih s velkou činkou

» Pronace a supinace pro biceps

» Jak zlepšit bicepsy

» Budování svalové hmoty - 1. část

» Strečink jako součást tréninku

» Zatížení jednotlivých částí bicepsu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2024 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt