Fitvit.cz » Cvičení » Možnosti lokálního hubnutí břicha

Možnosti lokálního hubnutí břicha

Je to sen a přání mnohých, kteří se rozhodli změnit svůj vzhled. Pochopitelně je zájmem všech, aby se tuk ztrácel z námi požadovaných oblastí a těmi oblastmi jsou především břicho, stehna, nebo oblast boků a hýždí. Naopak nechceme, aby se hubnutí dotklo partií, které se nám líbí, ale přesně tak, jak chceme to nikdy nebude fungovat. Tělo pracuje jako celek a tudíž i úbytek tukové tkáně se bude týkat celého těla. Zatímco někteří odborníci se domnívají, že lokální hubnutí jednotlivých částí těla není možné, jiní jim oponují. Ne samozřejmě v tom smyslu, že lze hubnout pouze na břichu nebo stehnech, nýbrž lze zaměřením se na určitou partii částečně zrychlit úbytek tuků z více procvičované oblasti.

Měli bychom však spoléhat na fakta, které již známe. Například skutečnost, že svalová hmota zvyšuje metabolismus a tím i spalování tuků, dodržovat mírný energetický deficit, nikoliv drastické diety, hubnout maximálně 0,5 kg tuku za týden a případně střídat cykly s vyšším a nižším příjmem energie tak, aby se organismus lépe vyrovnával s nižším příjmem potravy a nezpomaloval tak metabolismus a pochopitelně se naučit dlouhodobě změnit své stravovací a pohybové návyky. Dokonce i pravidelný a dostatečně dlouhý spánek má na spalování tuků nemalý podíl.

Lze experimentovat s různým složením poměru bílkovin, tuků a cukrů ve stravě. Základem je ochrana svalových bílkovin při hubnutí jejich mírným zvýšeným příjmem. Před tréninkem je vhodné doplnit aminokyseliny nebo rychle vstřebatelný protein. Pravidelná a vyvážená strava musí být samozřejmostí, nejlépe rozdělená do 6 – 7 porcí.

Nadměrná velikost břicha, které se nelíbí nikomu, je v mnoha případech způsobeno přejídáním a příjmu nadměrných dávek jídla. Jezte proto potraviny, které mají menší objem, ale mají zároveň dostatek živin pro zásobení organismu. Využijte doplňků stravy. Např. 30 g bílkovin z proteinového nápoje ze syrovátky bude mít o mnoho menší objem, než příjem bílkovin z masa. To však neznamená, že se potravinám budeme vyhýbat. Nejprve si připravíme jídelníček tak, abychom se najedli, ale zároveň nebyli přejedení a zbytek lze doplnit právě pomocí doplňků stravy čili v tomto případě proteinových nápojů. Každopádně přirozená strava má vždy přednost před doplňky.

Nejlepší způsob, který nyní existuje na hubnutí, je kombinace posilování s aerobní aktivitou doprovázené změnou stravovacích návyků. Pokud se budete správnými postupy snažit udržet nebo dokonce zvětšit svalovou hmotu, a ženy se rozhodně nemusí bát, že se z nich stane kulturista, může se potom zdát, že v oblasti břicha lokálně hubnete, ale ve skutečnosti je to pozitivní změna způsobená zlepšením vytvarováním tělesné partie aktivní svalovou hmotou, zvýšení rychlosti metabolismu a celkovým pozitivním poměrem svalstva vůči tuku čili se podíl tuku v těle zmenší oproti svalstvu. Už pár kilogramy svalů na těle se postava změní a vás to bude motivovat k dalšímu zlepšení.

Procvičujeme celé tělo, ale právě oblastem, které se nám nelíbí, dáváme v tréninku přednost, případně je zařazujeme do tréninku častěji. Pozor je potřeba si dát na přetrénování a případnou svalovou dysbalanci, kdy vás při procvičování břicha a zanedbávání svalů zad mohou začít bolet právě zádové partie. Další zásadou je tedy trénovat vyváženě celé tělo jako celek, např. vhodnými kruhovými tréninky, což je bezpochyby v kompetenci kvalitního trenéra.

Zhubnout lokálně tedy nelze, ale je možné cíleně vylepšit jednu partii a zvýraznit tak její tvary oproti zbytku těla. Zapomeňte na zázračné postupy a držte se faktů, které jsou známé a odzkoušené. Na závěr inspirace od jednoho z nejlepších estétů z kulturistické historie, trojnásobného šampiona Mr. Olympie. Frank Zane, pověstný svým úzkým pasem, vždy v závěrečné části přípravy praktikoval vtahování břicha, když je žaludek prázdný a zůstal déle hladový, samozřejmě s požadavky na kulturistickou stravu čili se nelze domnívat, že by Frank Zane nic nejedl, ale jedl chytře, v dostatečném množství, ale tak, aby množství jídla nedeformovalo jeho břicho. Sám šampion tvrdí, že právě tato technika mu dopomohla zmenšit obvod pasu. To že tato metoda byla úspěšná se lze přesvědčit pózou zvanou vakuum.

Diskuse k článku (2)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Cvičení - posilování - jak začít

» Rozcvičení před tréninkem

» Zvedání nohou ve visu

» Zkracovačky

» Obrácené zkracovačky

» BMI a určování stavu nadváhy

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt