Fitvit.cz » Fitness tipy » Pro svalový růst

Pro svalový růst

Tipů pro svalový růst je mnoho. Některé jsou lepší a jiné mohou být i rizikové. Asi to nejlepší, co lze dělat pro růst svalů, je pravidelně cvičit a co nejlépe jíst. A právě ve stravě se často dopouštíme chyb, které nás stojí čas, námahu a promarněné tréninkové úsilí.

Pro svalový růst musíme mít kalorický přebytek. Pokud jsme v kalorickém deficitu, což znamená, že máme větší energetický výdej než příjem, pak logicky nemůžeme přibrat, a to jak svaly, tak ani tuk. A protože chceme jen z větší části svaly, měli bychom dbát na stravu, která zbytečně nezvyšuje hladinu krevního cukru, s přiměřeným podílem tuků, které by měly být z větší části mononenasycené a polynenasycené mastné kyseliny.

Často se zapomíná , že pro svalový růst je nutný dodat tělu stavební látky. Pro svaly jsou touto stavební látkou proteiny. Chceme li mít jistotu, že svaly budou růst, pak v periodě určené pro růst svalů přijímáme 2 g proteinů na kg hmotnosti. Kdo někdy zkoušel nabrat svalovou hmotu a nebere zakázané podpůrné prostředky, pak ví, že příjem proteinů je zcela zásadní.

A nakonec bychom neměli nechat tělo příliš dlouho hladovět. Opět nám potom hrozí odbourávání těžce vybudované svalové hmoty a jaksi pak pozbývá význam cvičení. Jednoduše je to zbytečná práce, když těžce trénujeme, ale nedodáme tělu důležité stavební látky. Večer proto dodáme tělu pomalu se uvolňující proteiny, nejlépe z kaseinu, které budou tělo v noci zásobovat aminokyselinami a sníží riziko odbourávání svalové hmoty během spánku. Navíc večerní proteinové jídlo bez sacharidů nám umožní lepší přirozenou produkci růstového hormonu během spánku. A jak je známo, růstový hormon pro nás bude v noci pracovat jak lepší regenerací, růstem svalové hmoty, ale i efektivnějším spalováním tuků. Takové přínosy pro naše tělo už stojí za to a proto bychom měli dbát nejen na přísun správných živin, ale i jejich správným načasováním.

Ještě je potřeba připomenout, že svaly rostou jen v případě, pokud je zatížíme způsobem, který prozatím nepoznaly. To znamená více práce, více váhy nebo více intenzity, přičemž stačí jeden z těchto způsobů, abychom donutili svaly růst.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Nejčastější chyba před tréninkem

» Svaly jsou důležitější než spalovat tuk

» Jaká svalová vlákna využít pro růst

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt